TOP20 articles of "Philosophical Education"
With the purpose of popularising the unique and valuable contribution of "Philosophical Education" authors throughout 40 years of journal's history, the Editorial Team is privileged to present a diverse selection of 20 most quoted archival articles that have been republished on journal's website.
1) Chrudzimski, A. (1998). Teoria intencjonalności Romana Ingardena. Edukacja Filozoficzna, 25, 249-262
Chrudzimski, A. Teoria intencjonalności Romana Ingardena.pdf.
2) Wolniewicz, B. (2012). O pojęciu kłamstwa i zasadzie prawdomówności. Edukacja filozoficzna, 54, 1-23
Wolniewicz, B. O pojęciu kłamstwa i zasadzie prawdomówności.pdf
3) Zegzuła-Nowak, J. (2010). Spór o tożsamość filozoficzną Władysława Tatarkiewicza. Edukacja Filozoficzna, 49, 93-112.
Zegzuła-Nowak, J. Spór o tożsamość filozoficzną Władysława Tatarkiewicza.pdf
4) Stępnik, A. (2013). W sprawie pojęcia kłamstwa. Edukacja Filozoficzna, 56, 101-115.
Stępnik, A. W sprawie pojęcia kłamstwa.pdf
5) Pencuła, M. (2016). Leszek Kołakowski o religii. Edukacja Filozoficzna, 61, 77-105.
Pencuła, M. Leszek Kołakowski o religii.pdf
6) Puczyłowski, T. A. (2000). Problem Gettiera a logika przekonań. Edukacja Filozoficzna, 29, 5-19.
Puczyłowski, T. A. (2000). Problem Gettiera a logika przekonań.pdf
7) Kozyra, W. (2018). Kant o woli i wolności. Edukacja Filozoficzna, 65, 95-115.
Kozyra, W. Kant o woli i wolności.pdf
8) Woleński, J. (1990). Argumentacje filozoficzne. Edukacja Filozoficzna, 10, 43-60.
Woleński, J. Argumentacje filozoficzne.pdf
9) Jadczak, R. (1991). Z dziejów spotkania szkoły lwowsko-warszawskiej z marksizmem. Edukacja Filozoficzna, 11, 99-114.
Jadczak, R. Z dziejów spotkania szkoły lwowsko-warszawskiej z marksizmem.pdf
10) Heller, M. (2019). The Logic of God. Edukacja Filozoficzna, 68, 227-244
Heller, M. The Logic of God.pdf
11) Pobojewska, A. (1998). Dzieci mają głos: warsztaty z dociekań filozoficznych z dziećmi i młodzieżą. Edukacja Filozoficzna, 25, 315-323
Pobojewska, A. Warsztaty z dociekań filozoficznych.pdf
12) Trepczyński, M. (2013). Człowiek hipermodernizmu. Edukacja filozoficzna, 56, 171-184
Trepczyński, M. Człowiek hipermodernizmu.pdf
13) Klimowicz, E. (1995). Moralny sens tolerancji.„. Edukacja Filozoficzna, 20, 105-117
Klimowicz, E. Moralny sens tolerancji.pdf
14) Szyndler, L. (1995). „Zagadnienie ‘słowa serca’w ‘Scriptum super Libros Sententiarum’św. Tomasza z Akwinu”. Edukacja filozoficzna, 20, 203-212.
Szyndler, L. „Zagadnienie ‘słowa serca’w ‘Scriptum super Libros Sententiarum’św. Tomasza z Akwinu”.pdf
15) Jadacki, J. J. (1992). Sofizmat. Edukacja Filozoficzna, 13, 66-68.
Jadacki, J. J. Sofizmat..pdf
16) Szmyd, J. (2016). Idea uniwersytetu klasycznego a jakość człowieka. Edukacja Filozoficzna, (Wydanie specjalne: Filozofii Polacy potrzebują. Księga pamiątkowa ofiarowana Witoldowi Mackiewiczowi w siedemdziesiątą piątą rocznicę urodzin), 47-75.
Szmyd, J. Idea uniwersytetu klasycznego a jakość człowieka.pdf
17) Stankiewicz, P. (2012). Stoicyzm i buddyzm zen. Sześć podobieństw i sześć różnic. Edukacja Filozoficzna, 54, 135-148.
Stankiewicz, P. Stoicyzm i buddyzm zen. Sześć podobieństw i sześć różnic.pdf
18) Kąkol, T. (2020). Fenomenologia ucieleśniona (embodied phenomenology) a teza o tożsamości psychofizycznej. Edukacja Filozoficzna, 69, 37-72.
Kąkol, T. Fenomenologia ucieleśniona (embodied phenomenology) a teza o tożsamości psychofizycznej.pdf
19) Bobryk, J. (2002). Kultura techniki i problem racjonalności. Edukacja Filozoficzna, 33, 19-34.
Bobryk, J. Kultura techniki i problem racjonalności.pdf
20) Gąsiorowski, M. L. (2012). Postać Sokratesa w ujęciu Hannah Arendt. Edukacja Filozoficzna, 54, 171-185.
Gąsiorowski, M. L. Postać Sokratesa w ujęciu Hannah Arendt.pdf